Kategorien
kulturelles Gedächtnis prekär SoZi

SoZi 29|09: Ballade für die verlorenen Kinder

Die let­zten 1½, 2 Monate waren .. wüst, arg, heftig. So, dass nichts an mir ein­fal­l­en­den Adjek­tiv­en mir passend erschiene.

Die let­zten 2 Wochen waren da noch lock­er eine Drauf­gabe. Me: at a loss of adjec­tives. Darunter einige Begeg­nun­gen, manch­es Aus­ge­sproch­ene, … oft ist sie heftig, die Unaufhalt­samkeit des Bewusst­seinsstroms.
Manch­mal ist “Bewusst­sein” ein zu großes Wort.
Noti­zen gegen die Unaufhalt­samkeit; manch­mal nicht ange­bracht und lächer­lich.

Dieses SoZi etwas aus dem bish­eri­gen Rah­men. Back to my roots, zurück zu meinem Lehrer. Med­i­ta­tio­nen ein­mal nicht über einen wis­senschaftlichen Text; obwohl der Dichters­mann doch auch Wis­senschaftler war, eigentlich.

Stilles Son­ntagsz­i­tat in Geheim­sprache:

balade und gua­da rod­schlog fia de falu­aranan kin­da:

liawe kina, bast s guad auf,
fali­ad s de bluman ned fon huad.
eichre hent de san (i was s!)
bikad wie r a schuas­d­abop.
bast s jo guad bein fladan auf
und fali­ad s ned eicha haud.
waun s amoe wo eis­chde­ing dazz,
schdizt s eich auf kan gnod­nagt,
dea wos schbe­da kuma kent.
da Col­in hod aa drauf koft
(lei­da is a r auf da saff).

hoam­los is des sch­ene gschbüü
apso­lut ned, glaubt s ma des …
eicha r eisozz is da kopf
und fele­icht no d söö dazua.
wea fali­ad, dea r is falu­an,
is aum saund med schaund und sch­pot!
waun aa zen­moe ana qinat,
gria­gad a jo droz­z­dem nii
fon Carta­go de keneginn …
oesa miast ma fon gebu­at
nix oes wia r a depazz grfast sei,
nemad ma des risiko.

head s ma jezt no wei­da zua:
wia ma sogt (und des is d woa­heid),
muas ma s gaun­ze fassl sauffm,
wau ma s amoi auzapft hod.
wea r an gaun­zn guidn aus­reist,
dea r is boed bein leztn höla.
ii hob no mei lem kan xeng,
den wos zun faeam was blim waa.
is s wia s is: a gfladazz göd
drogt kan rewach en da wöd!

François Vil­lon über­tra­gen in den Wiener Dialekt von
H. C. Art­mann: hoat und zoat.
eine auswahl der laster­haften bal­laden

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.